Esok cuti but…………

Esok cuti yes….best. Tapi…….kene g kursus plk, tpaksa tinggalkan dua beranak 2 kt umah lg for da 2nd time tahun ni. Ceh, ari tue bertekad dh xnk p kursus dh, alih2 dtg plk lg, nk tolak camne, no body was here (meraung!!) Dayah ko cepat2 msuk opis tau, leps ni suma kursus tuju kt ko (pesanan paling terhormat buat org tgh berpantang…hehe) nk wat camne dh xde org nk p, sorg 2 kt xnk g la sbb due isteri nk bersalin dlm 2 3 minggu g, sorg 2 plk for sure kt dh g kursus ni, alih2 aku jgk yg dituju ketua……opsyen?? yes ade opsyen, klu x g kursus ni g meeting on da next week……kesimpulannya, aku kene tinggalkan dua beranak 2 jgk kt umah……..wahhhhhh (meraung lg!!)

Nwy, lucky sbb husband sanggup menjaga Qilah, dgn alasan dia pun dpt rehat sama. Serba salah ok tinggalkan mereka, sbb dh kate xnk g kursus sblm ni -_- sedih. Mesti rindu kt Qilah. Rindu kt abah dia jgk.

Semalam ade cerita paling mengharukan husband sblm kami (aku n Qilah) bertolak ke opis. Tgh2 gosok baju, panggil nama Qilah, suh bgun nk g school. Qilah bgun mamai2……tgk aku tgh gosok baju. Kate kt dia “p bgtau abah qilah nk p school”, dia pun mamai2 msuk bilik, berdiri kt tepi katil, husband masih mamai2 tak mo buka mata. Qilah “abah, qilah nk jalan”…….”alolo…..” husband peluk nek atas katil (td tgh berdiri tepi telinga dia smbil pegang botol susu). Terharu bila dgr Qilah ckp dgn jelas pagi tue…….aku dengar je perbualan mereka anak beranak dr luar smbil gosok baju. Excited husband bila dgr Qilah bercakap dgn jelas pagi tue. mmmmmm………sure rindu ngn Qilah seminggu ni.

 

One thought on “Esok cuti but…………

  1. Alalalala lin…kena g kursus ke?kursus ape ni?aku tak dpt bygkan tgglkan iman.kalo kat kl tu sure aku da ulang alik umah mak aku.adeh.iman skrg nak tido kena ade nenen aku.plik aku.kalo tak mengamuk satu rumah.

Leave a Reply

